Јавне набавке

Главни мени

1Вртић „Ђурђевак“ - Тема „Путовање“ настала је из уочених дечјих игара улога, цртежа и разговора о доживљајима са путовања. Један од значајних сегмената пројекта је посета аутобуској и железничкој станици, која је омогућила деци стицање нових сазнања у непосредном окружењу.

Циљ посете био је да се: деци омогући упознавање са функцијом и организацијом аутобуске и железничке станице; подстакне разумевање различитих превозних средстава и њихове улоге у путовању; развије свест о могућностима путовања из локалне средине; подржи развој социјалних, комуникацијских и истраживачких компетенција кроз директно искуство. Активност је реализована у оквиру пројектног приступа, кроз интеграцију различитих области развоја и учења. Посета је планирана у сарадњи са децом, полазећи од њихових питања и претходних искустава (коришћена је ЗЖН табела: „Шта знам – шта желим да сазнам – шта сам научио“).

2

Васпитачи су обезбедили сарадњу са запосленима на станицама, као и подршку родитеља у пратњи. Деца су уочи посете цртала своја предвиђања, правила мапу путовања и израђивала „пасоше“. На самој посети имала су прилику да: разговарају са запосленима и сазнају о правцима путовања из њиховог града; уђу у воз, прошетају вагонима и завире у кабину машиновође; провозају се аутобусом и истраже његову унутрашњост; упореде делове саобраћајне инфраструктуре (дрвени прагови поред пруге и на самој прузи).

3

Посета је оставила снажан утисак на децу, што се видело у њиховим изјавама („Нисам знала да ћемо ући у воз и аутобус…“, „Сазнао сам како машиновођа седи у кабини…“) као и у цртежима и наставку симболичке игре.

4

Ова активност показује вредност повезивања вртића и локалне заједнице. Деца су имала прилику да конкретизују своја знања о путовању, упознају нова занимања (машиновођа, возач, саобраћајац) и осете атмосферу реалних простора који су део њиховог свакодневног окружења. Интегрисани приступ омогућио је истовремено развијање језичких компетенција (разговор, описивање), когнитивних (постављање питања, повезивање искуства), моторичких (кретање, вожња), социјалних (сарадња и поштовање правила). Посета аутобуској и железничкој станици показала се као значајан део пројекта „Путовање“. Она је омогућила деци да прошире своја искуства, добију одговоре на постављена питања и даље развијају игру и истраживања. Као такав, овај пример илуструје како посете локалној заједници могу представљати полазиште за богато и смислено учење у вртићу.

5

379528

Наша химна

септембар 2025
поутсрчепесуне
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930