Деца су од најмлађих дана, природно, заинтересована за свет око себе, за појаве и дешавања.... Деца истражују, уче и стичу нова сазнања од најранијег детињства.
Ситуација у којој смо се нашли претходних седмица била је непознаница и за одрасле, па је самим тим будила радозналост и код деце. Деца су постављала различита питања о новом вирусу, родитељи су правили видео записе са најразличитијим питањима на ову тему, а Радио телевизија Војводина је од тих питања направила занимљиву специјалну емисију ,,Деца би хтела да знају“ у којој су учествовала и деца Предшколске установе ,,Пчелица“ из Сремске Митровице. На најразличитија дечја питања одговоре су дали стручњаци: вирусолог, епидемиолог, молекуларни биолог, ботаничар, педагог, психолог.... Емисије су емитоване 9. И 10. Маја на РТ Војводина, уколико сте их пропустили, а желите да их погледате, можете то учинити на следећим лнковима
Деца активно учествују у свему што се око њих дешава, својим специфичним претходним искуством, потребама, интересовањима, наклоностима и склоностима. Отуда није зачудити се одакле толико питања деце најмлађег узраста као што су : ,,Зашто не могу да идем у вртић?“, ,,Зашто не могу код баке и деке?“.... На ова и слична питања одговорила нам је Вишња Дивилд Жежељ, педагог и дечји психотерапеут. Одговори на дечја питања
Поштовани родитељи,
Обавештавамо вас да је Градско веће Града Сремкса Митровица дана 31.03.2020.године донело закључак бр. 553-385/2020 –III којим се ОСЛОБАЂАЈУ плаћања трошкова боравка у ПУ „Пчелица“ Сремска Митровица, родитељи који користе услуге ове установе у периоду трајања ванредног стања.
Шта све може бити играчка за дете?
Најшира дефиниција каже да су играчке сва средства којима се дете служи у игри.
Основна карактеристика по којој се деца разликују од одраслих и захваљујући којој деца могу да успешно уче и развијају се, је неутољива радозналост и стална потреба за искуствима сваке врсте. Због тога је важно да средина у којој дете одраста буде подстицајна али и да омогућава детету да буде активно, односно да подстицаје може да користи релативно самостално, да их испитује и користи на разне начине, открива њихова својства и нове могућности за примену. Деца се играју разним метеријалима који нису направљени специјално за игру. Сви знамо да су омиљени материјали за игру нпр.кухињски судови. Деца воле да их истражују, разгледају, играју се шерпама и поклопцима, слажу једне у друге, призводе звуке. Оно што је заједничко за игру и истраживање је практично деловање, понављање, одсуство принуде и задовољство. Када истраже предмете деца почињу да се њима играју. Игра је циљ сама себи. У њој дете може слободно да комбинује, ослобођено је страха да ће нешто погрешити, у игри дете изражава унутрушње потребе, личне доживљаје, осећања, испробава и открива различите могућности, комбинује, делује инвентивно, флексибилно, замишља и машта.Захваљујући руковању играчкама и предметима деца откривају особине ствари и појава. Па тако откривају да лопта може да се баца, котрља, хвата, бицикл да може да се гура, вози, да се неко вози, ...